Har du fået styr på den nye bogføringslov?

Udgivet d. 06-05-2024 | Sabrina Brohus

Der er store ændringer på vej for mange danske virksomheder, når en ny bogføringslov træder i kraft 1. juli 2024. Loven stiller nye og digitale krav til virksomheder, for nu skal ringbind og fysiske regninger ud, og bilag og arbejdsmetoder arkiveres og dokumenteres digitalt. Er du klar til det?

Når den nye bogføringslov træder i kraft 1. juli, skal rigtig mange danske virksomheder have et digitalt bogholderi, som samler de gode gamle papirregninger og de fysiske bilag. Formålet er at skabe en mere sikker bogføring, hvor alt fra bilag, registreringer og ændringer samles digitalt, så det let kan tilgås og genskabes i fremtiden.

For dig, der arbejder med bogholderi, er det altså tid til at skifte ringbindene i bogreolen ud med et digitalt regnskabsprogram som InterCount, der sikrer, at du uden problemer overholder de nye krav i bogføringsloven.

Alle danske virksomheder er omfattet af den nye bogføringslov, men loven træder ikke i kraft for alle virksomheder den 1. juli 2024. Fra juli gælder loven for virksomheder i regnskabsklasse B, C og D, hvilket kort sagt er alle andre virksomheder end personligt ejede virksomheder og helt små virksomhedstyder, der først omfattes af loven fra 2026.

Hvis du har spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte din regnskabsassistent i Djursland Landboforening.

Flere væsentlige ændringer i Minivådområdeordninge… Læs mere
Stemningsbilleder fra Balle Læs mere