Landbruget kommer til Hornslet

Udgivet d. 09-04-2024 | Sabrina Brohus

Djursland Landboforening er igen i år repræsenteret til markedsdag i Hornslet. Sidste år var det første gang, at landboforeningen deltog. Ønsket var at bringe landbruget til byen, ligesom det bliver gjort i Grenaa til det årlige høstmarked i oktober.

I år er der markedsdag den 4. maj fra 10.00-14.00. Kalø Økologiske Landbrugsskole repræsenterer landbruget med maskiner og ikke mindst studerende, som vil fortælle om uddannelsen. Landmand Ib Damgaard Andersen kommer med ko og kalv, Simon Hedegaard bidrager med produkter fra Hedegaardens Vinavl, og der er frisk marmelade fra Den Grønne Bod, som Martin Nielsen medbringer.

På markedsdagen bliver Tingvej og Byvej i Hornslet lukket af for trafik, og kræmmernes markedsboder indtager ‘midtbyen’. Der vil være masser af stande på de to ‘gågader’, der sælger alt lige fra loppefund, over butiksvarer til mad og drikke til de mange købeglade gæster. Og på pladserne er der også hoppeborge, levende musik og forskellige opvisninger for både børn og voksne. Landboforeningens repræsentanter kommer til at stå på Rådhuspladsen - til højre for ST cykler, Tingvej 15, 8543 Hornslet.

”Jeg håber, at rigtig mange vil komme forbi og hilse på os igen i år. Vi er glade for samarbejdet med Hornslet Handel, og vi kommer i al fald og arbejder for en dag med super stemning. Vi har også aktiviteter med til de helt små – mini minihalmballerne er altid en succes” lyder det fra Tina Maaberg, som er projektkoordinator i Djursland Landboforening.

Landboforeningen inviterer til bedriftsbesøg hos S… Læs mere
Ny måde at indberette moms på direkte fra dit regn… Læs mere
Bedriftsbesøg: Vi tager til Balle Læs mere
Nu skal vi lave yoghurt Læs mere